• شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
  • شرکت ملی ساختمان، پیشرو در عمران و آبادانی کشور
خانه
منو
تماس

راه اندازی قطار شهری تبریز مشروط به پشتیبانیها ی فنی خدماتی و مالی است

  تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۹   تعداد بازدید : 195

شهردارتبریز به همراه معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل قطار شهری تبریز، از پروژه‌ی خط یک قطار شهری تبریزکه توسط شرکت ملی ساختمان اجرا می شود در بهمن ماه بازدید کردند.

در پی دعوت مهندس موسی برزگری رییس هیات مدیره شرکت ملی ساختمانن، شهردار تبریز به همراه معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل قطار شهری تبریز، با حضور مدیر عامل شرکت ملی ساختمان مهندس اصیلی از پروژه‌ خط یک قطار شهری تبریز در منطقه ایستگاه شهید بهشتی بازدید کردند و کارشناسان هر بخش توضیحات لازم را در رابطه با پیشرفت پروژه ارایه کردند.

بنابر این گزارش در حاشیه‌ی بازدید موسی برزگری رئیس هیئت مدیره شرکت ملی ساختمان به لزوم ارتباط و همکاری هر چه بیشتر بنیاد مستضعفان و شهرداری تبریز اشاره و گفت: تسریع در راه‌اندازی قطار شهری، توأم با تمهیدات و پشتیبانی‌های فنی، خدماتی و مالی است و با حل و فصل مشکلات پیش رو درکوتاه ترین زمان ممکن پروژه به بهره برداری خواهد رسید.شهردار تبریز نیز در این بازدید با توجه به فعالیت های شرکت ملی ساختمان در توسعه خطوط ریلی این شهر گفت: با توجه به مرکزیت شهر تبریز در استان و توسعه‌ی روزافزون این شهر، توجه به تسریع در احداث خطوط ریلی شهری ضروری است.

مختصری از دستاوردهای این جلسه به شرح ذیل می باشد:

– اختصاص کمک 20 میلیاردی از طرف بنیاد مستضعفان.

– تامین بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه به ارزش 36 میلیارد ریال.

– تسویه حساب 25 میلیاردریالی دیون پروژه.

پیرو تصمیمات متخذه در این جلسه در راستای اجرایی نمودن الحاقیه قرارداد فی مابین تجهیزات و مصالح توسط مشارکت تامین گردیده است.

روز 26/12/93 قطار شهری تبریز شاهد حضور جناب آقای مهندس سعیدی کیا ریاست محترم بنیاد بود.

در حاشیه این بازدید جناب آقایان علی اصیلی، مجید شاهسواری و موسی برزگری و مسئولین قطار شهری تبریز آقای مهندس سعیدی کیا را در بازدید از تونل قطعه 6،ایستگاه شماره 10 و ایستگاه شماره 13 این خط همراهی نمودند.

محمد صادق پشمینه آذر مدیر عامل قطار شهری تبریز از ارتباط و همکاری بنیاد مستضعفان و قطار شهری تبریز و همچنین روند اجرا در پروژه ابراز رضایت کردند و در ادامه گزارش سیمای طرح قطار شهری تبریز را ارائه دادند.

در ادامه به عمده فعالیت های صورت گرفته در دوره گزارش به تفکیک هر یک از زیر پروژه ها اشاره میشود :

ادامه عملیات لاینینگ در هردو تونل قطعه 6، اتمام عملیات اجرايی شمع ایستگاه 15 و اجرای سقف ايستگاه 13 جهت بازگشایی میدان قونقا،شروع بتن ریزی سقف یک پارت از سقف اول ایستگاه 10. شروع بتن ریزی سقف اول ایستگاه 10 نقطه عطفی در روند اجرایی کارگاه می باشد .

پروسه تدقیق قرارداد، تغییر قرارداد، شروع ارائه لایه تاخیرات، تکمیل مستندات مبالغ بودجه ای و بررسی و نهایی کردن نقشه های اجرایی از عمده فعالیت های فنی در حال پیگیری میباشد.

ایستگاه شهید بهشتی (شماره 10)
در نیمه شرقی این ایستگاه عملیات حفاری و اجرای فونداسیون و دیواره های طبقه اول و همچنین بخشی از سقف طبقه اول در حال اجرا می باشد و در نیمه غربی نیز اجرای دیواره ها و فونداسیون سکوی میانی و مسافر گیری نیز به پایان رسیده است و سقف در حال اجرا می باشد. به طور کلی پیشرفت این ایستگاه در مجموع بیش از 60% می باشدکه جهت اتمام هر چه سریعتر این ایستگاه منابع مورد نیاز به ارزش 30 میلیارد ریال تامین گردیده است.

ایستگاه میدان قونقا (شماره 13)
از شمع هاي سازه نگهبان كل ايستگاه 85 درصد آنها اجرا گرديده است.در پارت A ثلث اول سقف ایستگاه اجرا شده است و در حال حاضر اقدامات لازم از قبیل اجرای عایق روی سقف و اجرای بیس و ساب بیس و آسفالت این قسمت جهت بازگشایی میدان انجام می گیرد. در ثلث دوم این پارت بعد از جابجایی لوله گاز و کابل برق عملیات حفاری جهت اجرای سقف در حال انجام میباشد.

•ایستگاه چهارراه لاله (شماره 15)

در این ایستگاه با اتمام عملیات حفاری و اجرای شمع های سازه نگهبان، عملیات تخریب سر شمع ها، تحکیمات اولیه دیواره ها و اجرای نیلینگ با 23% پیشرفت در حال اجرا می باشد که جهت پایداری تا کنون 2 دهنه استرات نصب گردیده است در مجموع این ایستگاه بیش از 32% پیشرفت داشته است.

تونل های قطعه 6 به 7
در تونل شمالی با اجرای بیش از 80% عایق کف و قسمت فوقانی عملیات لاینینگ در حال اجرا می باشد و تا کنون بیش از 77% از عملیات لاینینگ به پایان رسیده است. در تونل جنوبی نیز بیش از 60% از عایق بندی کف و قسمت فوقانی به پایان رسیده است و عملیات لاینینگ نیز با 57% پیشرفت در حال اجرا می باشد. در مجموع اجرای تونل های قطعه 6 به 7، 90% پیشرفت داشته است.

ارسال نظر

دیدگاه